IJMUIDEN - Van, voor en door Velsenaren. Het nieuwe .IJmuiden magazine is ook deze keer helemaal gecreëerd door lokale makers. De zevende editie valt vanaf woensdag 28 oktober in de bus. Met het kleurrijke blad laat Citymarketing Velsen zien wat onze gemeente allemaal te bieden heeft voor bewoners, bedrijven en bezoekers.
Vanwege de coronacrisis ligt de nadruk dit keer op ruimte. De redactie dompelde zich onder in de ongerepte natuur van Nationaal Park Zuid-Kennemerland, ging sportvissen op de pier en ging op ontdekkingstocht in Spaarnwoude.
Natuurlijk is er aandacht voor het filmtheater van de Stadsschouwburg Velsen en het street artproject Kantje Pikken in de haven. Je leest ook dat IJmuiden door de komst van Vattenfall en Eneco de komende jaren uitgroeit tot windhoofdstad van Nederland
Frank Korpershoek mag zich sinds een aantal weken officieel ‘Mister Telstar’ noemen, dus ook hij heeft een plekje in het blad gekregen. Net als de bestuurders van lokale sportverenigingen, want breedtesport is minstens zo belangrijk als topsport.
Het .IJmuiden magazine, dat voor de helft wordt betaald uit advertentieinkomsten, valt vanaf woensdag 28 oktober in elke brievenbus zonder nee/nee-sticker. Dat gebeurt net als in het voorjaar door vrijwilligers van KWF Kankerbestrijding afdeling Velsen die daarmee een donatie voor het goede doel verdienen. Wie het blad niet heeft ontvangen kan een exemplaar ophalen bij de bibliotheek. Een digitale versie staat op www.ijmuiden.nl.