Tom Eussen, site directeur van IJmuiden, is blij met deze invulling. ,,Wij zijn als bedrijf sterk verbonden met de regio. Daar past de samenwerking met Telstar goed in. Wij vinden het dan ook belangrijk dat de regio profiteert van deze sponsordeal.’’
Telstar toont deze maatschappelijke betrokkenheid bijvoorbeeld via ‘Telstar Thuis in de Wijk’. Die stichting maakt Telstar zichtbaar in de samenleving. Ook ondersteunt Tata Steel ‘Playing for Succes’ Dit is een speels, naschools programma voor jongeren. Het programma leidt tot meer zelfvertrouwen, een positief zelfbeeld en motivatie en daardoor tot betere (leer)prestaties van de deelnemers.
Nieuw dit jaar is de samenwerking met de Witte Leeuwinnen. Ook de dames willen zich meer laten zien in de IJmond en zullen in samenwerking met Telstar Thuis in de Wijk en met ondersteuning van Tata Steel invulling geven aan een maatschappelijk thema. Op welke manier het damesteam van Telstar dit zal gaan doen, moet in de komende maanden bepaald worden.
Op de foto bij de officiële contractverlenging (VLNR):
Mascotte Telstar, Tom Eussen (Managing Director Tata, Steel IJmuiden), Esmee Daalman (Speler Telstar), Yvonne van Gennip (Voorzitter Telstar Vrouwen), Yaël Liesdek (Speler Telstar) en Leon Annokkée (Algemeen directeur Telstar).